vrijdag 20 maart 2009

Wie weet raad ...

Kan mijn chef me verplichten om naar een bepaalde radiozender te luisteren?
Er zijn bij ons in de fabriek wat wrijvingen tussen mensen over de radio's en mijn chef is dat moe...
Hij is rondgeweest bij iedereen om te vragen naar welke zender ze luisteren en hij heeft beslist om
alle radio's op dezelfde zender (de zender die het meest voorkwam, nl. 4fm) te zetten...
Nu, als fervent stubru-luisteraar ga ik (en nog enkele mensen) daar niet mee akkoord.
Het is mijn radio dus mag ik toch luisteren naar de zender die ik wil? Of niet?

Hoe werd dit probleem op jullie bedrijf opgelost?

Reacties:

Hey,
Bij Dana werd het verboden nadat iedereen ook begon zijn radio mee te brengen die werden steeds groter en op den duur was het een stereotoren alles werd dan verboden en na protest kregen we oortjes met een max van 80 db men mag slechts een oortje dragen om nog andere geluiden te kunnen opvangen tijdens het werk,en daarbij moest het gedragen worden onder strikte voorwaarden het gebruik mag enkel aan de machine niet in de gangen de oortjes zijn verboden voor alle bestuurders van voertuigen binnen het bedrijf en het werk moet het toelaten.
Hopende u hiermee van dienst te zijn.
Mvg,
D’Hulster Eddy
Militant DANA


De verschillende zenders per dag verdelen.
Niet vergeten ook periodes van stilte in te lassen.
Het is niet omdat het jouw radio is, dat je een ander ermee moet lastigvallen....
Vrgr Dennis.
Metalunion, Brugge

heel simpel, wij mogen niet luisteren naar de radio, dus afschaffen die handel, dank U
groeten uit Daikin

Hoi,
Bij ons in Wema staan de radio’s op Q Music. Soms wordt er per machinegroep overeengekomen om een andere zender op te zetten. Deze week bvb. op 4 FM omdat ze de top 1000 draaien.
Omdat de machines redelijk dicht bij elkaar staan is het hinderlijk dat de radio’s op verschillende zenders staan wat wrevel veroorzaakt. Mijn mening is dat we best onderling overeenkomen om op dezelfde zender af te stemmen, zoniet kan de directie dreigen om de radio’s te verbieden en dan is er helemaal geen muziek meer. Een mogelijke oplossing voor mensen die niet akkoord gaan met de zenderkeuze is een pocket radio met oortjes.
Veel succes,
Ivo.
Wema Zedelgem

1 opmerking:

abvv daikin oostende zei

een enquete kan de oplossing beiden
anders zou je weleens zelf moeten zingen en in hoever het veilig werken is met muziek laat ik in het midden - in daikin europe mogen er geen radios gebruikt worden mvg vanmassenhove dirk abvv-daikin europe